Tjenester

Vi tilbyr tjenester som spenner fra idé og strategi, til effektiv kommunikasjon tilpasset ulike kanaler. Fellesnevneren er skreddersydde budskap for alle behov.

Kommunikasjonsstrategi

Kommunikasjonsstrategien omfatter virksomhetens viktigste utfordringer i forhold til visjon og mål, målgrupper, budskap og kanaler. Den støtter virksomhetens øvrige planer.

En effektiv kommunikasjonsstrategi spenner fra strategi til tiltak, og er viktig for å sikre kvalitet i alt det virksomheten gjør, utad så vel som innad i organiasjonen.Strategien forankres gjerne i styre og ledelse, samtidig som den er rammeverk for hele organsiasjonen for øvrig.

  • Posisjonering av virksomheten
  • Håndtering av kommunikasjonsutfordringer
  • I forbindelse med vekst, fusjoner mv.
  • Som en del av en exit-prosess.

Krise og beredskap

Krisen kan ramme i løpet av minutter. Beredskap og planer gjør det mulig å kontrollere og begrense tap av omdømme.

Vår kompetanse og erfaring innen krisekommunikasjon omfatter blant annet virksomheter i ulike bransjer, toppledere og politiske aktører. Vi støtter også virksomheter og enkeltpersoner involvert i rettslige prosesser.

Jo bedre forberedt på en krise, desto sterkere står klienten.

  • Utarbeidelse av planer, samt løpende beredskap
  • Mediehåndtering og -kontakt
  • Medieovervåking og monitorering av omdømme
  • Medietrening
  • Internkommunikasjon

Medierådgivning

Detaljkunnskap om hvordan mediene fungerer, kan være av kritisk viktighet for en virksomhet.

I Agent har vi flere tiårs operativ erfaring fra større mediebedrifter. Som kommunikasjonsrådgivere har vi dermed erfaring fra begge sider av bordet når journalistene tar kontakt.

Mediene har en viktig rolle i samfunnet. Å forstå hvordan journalistene jobber og hvilke mandat og ansvar de har, er en forutsetning for et godt resultat, ikke minst når virksomheten utsettes for et kritisk søkelys.

  • Medie- og intervjutrening
  • Talsperson
  • Utarbeidelse av pressemeldinger
  • Lederrådgivning

Omstilling

Effektiv kommunikasjon kan skille suksess fra fiasko i forbindelse med omstillingsprosesser.

Det gjelder internt så vel som eksternt.Vi bistår virksomheten med en operativ kommunikasjonsplan. Om ønskelig tar vi, i samarbeid med oppdragsgiver, også ansvar for de konkrete kommunikasjonstiltakene.

Selv om god kommunikasjon er ledelsesstyrt, er ansattes plass i kommunikasjonen spesielt viktig ved omstilling.

  • Omorganisering
  • Fusjon, samarbeid med andre virksomheter
  • Restrukturering
  • Nytt eierskap og ny ledelse
  • Konflikt i forbindelse med omstilling

Markedsføring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

  • Posisjonering av virksomheten
  • Håndtering av kommunikasjonsutfordringer
  • I forbindelse med vekst, fusjoner mv.
  • Som en del av en exit-prosess.

PR

PRs kanskje viktigste funksjon, er å sikre sterke og lojale relasjoner mellom virksomheten og de ulike målgruppene den forholder seg til.

PR er en viktig driver for utvikling og vekst, uansett typevirksomhet, og handler i stor grad om oppmerksomhet. Etter hvert som ikke minst digitale kanaler har tatt over en stor del av mediemarkedet, er det blitt en stadig større og mer krevende utfordring.

De samme kanalene gir samtidig tidenes mulighet til å profilere en virksomhet overfor brede målgrupper.Vi bistår virksomheten med en PR-plan som sikrer at de viktige målgruppene nås.

  • Posisjonering
  • Håndtering av kommunikasjonsutfordringer
  • Satsing i nye bransjer og markeder
  • Lederrådgivning

Innholdsproduksjon

Innhold i egne kommunikasjonskanaler, er en viktig del av alle virksomheters kommunikasjon.Vi hjelper virksomheten med å utarbeide informasjon, eksternt så vel som internt. Agent har omfattende erfaring med utarbeidelse av informasjon til bruk ved  arrangementer, messer, presentasjoner, overfor media osv.

  • Innhold (tekst, bilde og video) til sosiale medier, web
  • Film til bruk i kommunikasjon og markedsføring
  • Nyhetsbrev
  • Alt av informasjon og materiell til messer og kampanjer